18.10.2011 - Václav
počet přečtení: 1359
vytvořeno 18.10.2011, upraveno 18.10.2011
Už jen vinou zrušení dvou týdnů programu základní části NBA přišla společnost Adidas o polovinu přepokládaných zisků z prodeje licencovaných produktů. Vyplývá to ze zprávy analytiků trhu.
Už jen vinou zrušení dvou týdnů programu základní části NBA přišla společnost Adidas o polovinu přepokládaných zisků z prodeje licencovaných produktů. Vyplývá to ze zprávy analytiků trhu.
Totéž se pochopitelně týká i zámořského konkurenta na trhu Nike a řetězců prodávajících sportovní zboží Finish Line a Footlocker. Podle odhadů klesnou prvnímu prodeje o 20 procent a druhému dokonce o 30 procent.
Camilo Lyon z analytické společnosti Canaccord tvrdí, že Adidas je na tom nejůř, protože se německá firma na zámořský trh dostala teprve v roce 2006. To si vyžádalo nejprve investice. Až dosud se vyplácely. Basketbal se vyšplhal mezi pět neziskovějších sportovních odvětví v portfoliu společnosti.
Pokud by sezona byla zrušena celá, na polovinu klesnou zisky všem. "Celkový propad je dvacet procent za minulý týden," potvrdil Matt Powell ze SportsOneSource, kde se zabývají výzkumem trhu se sportovním zbožím. "Na vině je jednoznačně výluka."
Aby došlo alespoň k částečnému ozdravení byznysu s licencovanými předměty, je nezbytné, aby NBA začala před Vánoci. Období před prosincovými svátky je nejdůležitější pro zisky řetězců a nakupující by se mohli masově vrátit k nákupu basketbalového merchandisingu, aby dohnali, co nestihli v tradiční době před zahájením nového ročníku soutěže.
"V tom termínu jsou fanoušci zvyklí si kupovat repliky dresů, připomněl Kailing Cai z Euromonitoru. Po Novém roce přicházejí prodejci obvykle se slevami, které jim opět zvedají zisky, ale momentálně není jasné, zda takové období vůbec přijde.
Zástupci Adidasu prozatím potvrdili, že pokles příjmů se projevil na prodeji sportovní obuvi, ale spíš jen u dospělých. "Dětské boty se nakupují dál," odpověděl výkonný ředitel Herbert Hainer na otázku reportéra agentury Reuters.
Podle analytiků teď výrobci budou muset investovat do reklamy a marketingu, zejména na sociálních sítích, a soustředit se na lokální úroveň, nebo například na univerzitní basketbal.
"Umím si představit, že výluka postihne i značku Jordan," dodal Powell ve zmínce o jedné z nejvyprofilovanějších značek od Nike. Mimo jiné z toho vyplývá i to, že nižší částky poplynou i na osobní konto bývalé chicagské hvězdy Michaela Jordana.
To, že u ostatních značek nebude propad tak citelný, vysvětlil Cai tím, že vždycky zůstane potřeba lidí kupovat si pohodlnou obuv a dnes dává většina přednost sportovním botám před vycházkovými.
Copyright © 2015 - 2025 Basketmag. Created by: LERIS.cz