U všech Scottů, Marty! Dokázali jsme to!

25.09.2011 - Redakce
počet přečtení: 1738
vytvořeno 25.09.2011, upraveno 25.09.2011


VIDEO
   Přesněji firma Nike to dokázala. Vyrobila limitovanou kolekci bot jako kopii těch, ve kterých chodil Marty McFly ve druhém dílu slavné sci-fi trilogie Návrat do budoucnosti. Celkem 1500 párů svítící obuvi se po deset dní prodávalo v internetové aukci, první exemplář byl vydražen za 37 500 dolarů, celkový výtěžek se odhaduje na 56 milionů stejné měny. A do posledního centu tyto peníze poputují na nadaci Michaela J.Foxe, představitele hlavní role ve zmiňované trilogii, na výzkum Parkinsonovy choroby.

Přesněji firma Nike to dokázala. Vyrobila limitovanou kolekci bot jako kopii těch, ve kterých chodil Marty McFly ve druhém dílu slavné sci-fi trilogie Návrat do budoucnosti.

Celkem 1500 párů svítící obuvi se po deset dní prodávalo v internetové aukci, první exemplář byl vydražen za 37 500 dolarů, celkový výtěžek se odhaduje na 56 milionů stejné měny. A do posledního centu tyto peníze poputují na nadaci Michaela J.Foxe, představitele hlavní role ve zmiňované trilogii, na výzkum Parkinsonovy choroby.

A kdo jiný by měl dát tvář reklamě na tak ušlechtilou záležitost než superhvězda bez jediné záporné vlastnosti? Kevin Durant se naprosto vymyká prototypu nejslavnějších basketbalistů současnosti opředených skandály či vydávajících velkohubá prohlášení, navíc ani svou až vyzáblou postavou nepřipomíná sportovce schopného za rok odehrát okolo stovky zápasů.



Co na tom, že v samotném reklamním spotu vypadá Durant ztuhle a prkenně. V v chystaném filmu s basketbalovou tématikou Switch, v němž si má zahrát sám sebe, bude muset jako herec podat daleko lepší výkon.

V této reklamě ale hrají hlavní roli nestárnoucí Christopher Lloyd jako bláznivý vynálezce Dr. Brown, jenž opět udělá chybu ve svých výpočtech a přiletí o 4 roky dříve, slavné auto DeLorean schopné cestovat časem a především již zmiňované boty, které vydrží svítit dlouhé hodiny.

Jejich hodnota je však spíš sběratelská, nejsou určeny pro sport a je třeba s nimi opatrně zacházet i při chůzi.



Sponzorským povinnostem se v posledních dnech věnoval i LeBron James. Tentokrát však šlo o docela jiný záměr než v případě svítících bot. Firma McDonald´s přichystala akci k výročí vydání vlastní verze slavné hry Monopoly.

Zhruba půlminutová reklama na řetězec rychlého občerstvení je velmi jednoduchá. Každé čtvrté menu vyhrává cenu. A jak do toho všeho zapadá James? Komentář srovnává šance, že u jednoho stolu budou sedět čtyři ženy se stejným jménem Stacey (1 ku 6 milionům) oproti šanci vyhrát (1 ku 4).

Na scénu přichází LeBron a hlas se ptá, jaká je vlastně šance, že James vyhraje sedmkrát NBA. Hvězda Miami jej však s úměvem nenechá domluvit a raději využije své šance na výhru, aby zjistila, že získává hranolky zdarma. 



Inu, není reklama jako reklama, hráči si však v tomto ohledu nemohou příliš vybírat, co jejich sponzoři vymyslí. Není známo, kolik peněz oba hráči za své herecké výkony inkasovali. James podepsal s McDonald´s v lednu loňského roku tříletý kontrakt na celkem 13,5 milionu dolarů, Durant má u Nike od svého vstupu do ligy sedmiletou smlouvu na celkem 60 milionů dolarů. Byl to druhý nejvyšší kontrakt, který kdy nováček dostal. Ten vůbec nejvyšší náleží práve LeBronu Jamesovi.

Velké hvězdy tedy nestrádají ani v době výluky...


Martin Čarnecký