"Tři od Sprévy" aneb Alba a marketing po berlínsku

10.12.2010 - Redakce
počet přečtení: 1788
vytvořeno 10.12.2010, upraveno 10.12.2010

Popularita Alby Berlín dosáhla až k úrovni fotbalu a ledního hokeje v hlavním německém městě. Vedení basketbalového klubu se spojilo s kolegy z Herthy a Eisbären ve snaze získat co největší podporu publika. Za 19,90 eura lze nyní koupit lístky na utkání tří mužstev v různých sportech.

Popularita Alby Berlín dosáhla až k úrovni fotbalu a ledního hokeje v hlavním německém městě. Vedení basketbalového klubu se spojilo s kolegy z Herthy a Eisbären ve snaze získat co největší podporu publika. Za 19,90 eura lze nyní koupit lístky na utkání tří mužstev v různých sportech.

Majitel takové vstupenky může vidět fotbalisty Herthy proti Aue 12. prosince, hokejisty Eisbären 23. ledna proti Düsseldorfu a basketbalisty Alby dva dny před Silvestrem proti Göttingenu.

Od konce listopadu se netradiční fanouškovský artikl prodává také ve fanshopu v hale na Východním nádraží. Ne že by na domácí zápasy chodily nízké návštěvy. Výhru 79-62 ve čtvrtém kole Eurocupu nad Casertou vidělo téměř devět tisíc fanoušků a mohli oslavit stvrzený postup do další fáze soutěže.

"Nabíjí nás to," potvrdil dobrou interakci s publikem trenér Luka Pavičevič, pod jehož vedením celek v poháru dosud neklopýtl a v německé lize prohrál pouze dvě z deseti utkání. Po neúspěšném pokusu kvalifikovat se do Euroligy jsou ambice vysoké.



Ať už se v publiku objevují fotbaloví či hokejoví příznivci z téhož města, nebo vše zajišťuje basketbalový fanklub, atmosféra nijak nezaostává za tím, co se děje v hledištích při obou zmíněných kolektivních sportech. Obvyklá jsou velká chorea i originální popěvky z dílny šéfů "kotle".

Kdo má zájem založit lokální pobočku fanklubu Alby Berlín, musí dát dohromady deset lidí, kteří pak mezi sebou vyberou předsedu a registrují se. Centrum pak všechny své odnože informuje mailem o společných akcích a slevách. Každý týden se například jeden druh fanouškovského zboží prodává jako výrazný diskont.

Finančně ale pomáhají i samotní fanoušci. Při vítězném zápase proti Casertě začali příchozí na vánoční stromky ve vstupních prostorách haly věšet dárky pro děti z blízké nemocnice a totéž se bude opakovat při dalších předvánočních zápasech proti Artlandu a Wloclawku.

"Jsme pro ty nemocné děti takovými kamarády z obří říše," směje se kapitán Patrick Femerling. Pivot vysoký 213 centimetrů povede hráčskou delegaci mezi malé pacienty už popáté.



O pohodu diváků v hale O2 World se pro změnu stará maskot Albatros, ale to není jeho jediná role. A neobstarává ji pouze jeden člověk. Je zvykem, že fanoušci si maskota objednávají na dětské narozeninové party a těch se dost často kříží víc.

Úspěšné jsou rovněž klubové roztleskávačky. Danceteam pro dívky od 17 do 28 let získal mistrovský titul v celoněmecké soutěži a špičkové cheerleaders pro něj rostou v juniorském výběru (11 až 16 let) i v kroužku ALBAmbinis (5 až 10 let). Dvacetičlenné skupiny mají prý skutečně tvrdé tréninky.

Současná akce "Tři od Sprévy", díky níž majitel sdružené vstupenky uvidí za nízkou cenu tři zápasy různých kolektivních sportů, je tedy jen jedním z mnoha důkazů, jak se dělá divácký marketing po německu. Totiž po berlínsku.


Václav Peřina
Foto: Alba Berlín