O formátu Final-4, napěchované Rosničce a šanci čtyř

12.02.2015 - Redakce
počet přečtení: 1413
vytvořeno 12.02.2015, upraveno 12.02.2015



Jednoznačně pro. Na tom se oba semifináloví soupeři z blížícího se Hyundai Final-4 Českého poháru zřetelně shodli. A o co šlo? Prostějovský Orel Radek Nečas i Brňan Jaroslav Prášil si rozhodně pochvalují návrat pohárového formátu nejlepších čtyř, jenž nahradil posledních několik let zažité Final-8.

Jednoznačně pro. Na tom se oba semifináloví soupeři z blížícího se Hyundai Final-4 Českého poháru zřetelně shodli. A o co šlo? Prostějovský Orel Radek Nečas i Brňan Jaroslav Prášil si rozhodně pochvalují návrat pohárového formátu nejlepších čtyř, jenž nahradil posledních několik let zažité Final-8.   

"Formát se třemi zápasy ve třech dnech byl hodně náročný," přiznal z vlastní zkušenosti power forward Nečas. "Naopak dvě utkání ve dvou dnech znamenají, že týmy budou mít pro finále nebo pro zápas o třetí místo více sil a pro diváky to tak bude atraktivnější podívaná. Při třech zápasech ve třech dnech také hodně záleželo na aktuální marodce týmů a rozhodovala širší lavička," dodal zkušený matador na oficiální prezentaci letošního Hyundai Final-4 v brněnském Autocentru Pokorný.

"Já jsem zažil Final-8 několikrát a z těch tří zápasů jsem se dostával hodně dlouho. Navíc tam hrozila i zranění, proto je formát Final-4 pro hráče určitě přijatelnější," podpořil soupeře Prášil.

Forwardovi Mmcité v minulých letech trofej z Českého poháru několikrát unikla kvůli dlouhotrvající hegemonii Nymburka. "Párkrát už jsem byl i v roli poraženého finalisty. Pro všechny týmy je to složité, protože Nymburk je výkonnostně někde jinde. Na druhou stranu je to vždycky výzva, protože kdyby se ho podařilo porazit, dlouho by na to nikdo nezapomněl."



Radek Nečas už zažil v poháru všechny možné situace. Nastoupil ve finále proti Nymburku v době jeho nadvlády, ale častěji hájil jeho barvy. A nyní má šanci uspět v situaci, kdy se Středočeši museli účasti v soutěži kvůli enormnímu vytížení vzdát.

"Teď je tu pro nás, ale i pro ostatní týmy velká šance si sáhnout na domácí trofej. Všechny čtyři kluby k tomu tak přistupují a všechny ji chtějí získat. Pozice favorita v poháru je ale sporná. Sám jsem s Nymburkem v minulých letech zažil několik infarktových koncovek, kdy nás soupeři hodně naháněli."

Nečas lepšící se Brňany před semifinále rozhodně nebere na lehkou váhu. "Pohár je navíc nevyzpytatelná soutěž, jeden zápas, kde i outsider může potrápit favorita a na to si musíme dát pozor."

Prášilův a Nečasův tým na sebe narazí ve druhém semifinále Final-4 v pátek 20. února. Vítěz si to v sobotu 21. února rozdá s lepším z prvního semifinále mezi Pardubicemi a Děčínem. Vše budou sledovat diváci v brněnské hale Rosnička, jejíž kapacita činí 1500 diváků.

Podle Martina Pavelce, generálního manažera pořádajícího Mmcité Brno, byla domácí pevnost IMOSu logickou volbou.

"Pořád se tu bavíme o obrovské tradici basketbalu v Brně, proto jsme i tuto akci chtěli situovat do důstojného stánku, který je navíc s basketbalem spojený. Rosnička je známá a svou velikostí i odpovídající. Je důležité, aby se hráči i diváci cítili komfortně a abychom halu dokázali zaplnit, proto padla volba právě na tuto halu," podotkl Pavelec.

Podle něj je možnost uspořádat právě Final-4 pro Brno i celý region obrovsky důležitá. "S našimi spřátelenými kluby se už bavíme o jejich přítomnosti na akci, kterou všechny tyto kluby kvitují."



GM věří, že i jeho podceňovaný tým může na turnaji uchystat nějaké překvapení. "Hráči se vymáčknou na maximum, aby všem příznivcům basketbalu ukázali, že na tom Brno není tak špatně, jak by se z umístění v lize mohlo zdát," řekl Martin Pavelec.

Na Final-4 se prý chystají fanouškovské jádra všech čtyř účastníků. A pořadatelé jim už připravují pestrý program včetně diváckých soutěží nebo vystoupení mládežnických týmů JBC Brno.

Premiérově se partnerem závěrečného turnaje stala společnost Hyundai, jež je od konce roku 2014 partnerem i Kooperativa NBL a nyní také pohárového vrcholu žen Final-6.

"Věřím, že každá takto silná značka by se měla profilovat nejen skrze propagaci aut a jejich prodeje, ale také na poli marketingu a sponzoringu. My jsme už partnery české fotbalové reprezentace, fotbalové ligy a koncem loňského roku jsme se stali partnery českého basketbalu," připomněla marketingová manažerka Hyundai Česká republika Markéta Krausová.

Spolupráce mezi automobilkou a českým basketbalem je nyní v záběhové fázi. "A bude-li spokojenost na obou stranách, moc rádi bychom se stali i dlouhodobým partnerem českého basketbalu," říká manažerka. Navíc dodává: "Ještě to nechceme zakřiknout, ale doufáme, že bychom se do budoucna mohli stát i partnery mužské a ženské reprezentace."  



Krausová vidí spojení dynamicky se rozvíjející značky s jednou z nejrychlejších kolektivních her jako naprosto přirozené. "Basketbal se nám zdá jako velice atraktivní sport a rádi jsme se s ním proto spojili." A co soulad rychlosti hry s rychlostí vozů? "To se tam samozřejmě také nabízí," usmívá se manažerka.

Je jisté, že letošní Hyundai Final-4 bude nesmlouvavou řeží. Na svůj první titul v soutěži cílí Prostějov (dosud pětkrát ve finále), Děčín a Brno. Jednu trofej mají na kontě Pardubice.