Heslo Milána, kde skauty jsou i rodiče: Malí, ale drzí!
28.12.2010 - Redakce
počet přečtení: 2487
vytvořeno 28.12.2010, upraveno 28.12.2010
Možná to nebylo správně redakčně načasované. Italský časopis Superbasket věnoval ve svém čerstvém vydání šestnáctistránkovou přílohu Club House milánské Olimpii. Ta teď hraje pod názvem Armani Jeans a světoznámý módní návrhář ví, že jeho oblečení a parfémy teď budou basketbalisté propagovat už jen na domácím trhu.
V Eurolize přišli Milánští definitivně o postup prohrou v posledním desátém kole základní skupiny D na hřišti Panathinaikosu Atény. Scénu opustili jako spráskaní psi, protože konečné skore se zastavilo na hodnotě 93-62 ve prospěch řeckého mužstva.
Přestože už před uplynulou sezonou za peníze movitého sponzora angažovalo klubové vedení litevské opory Jonase Maciulise a Mariuse Petravičiuse, podruhé za sebou chybí mezi šestnáctkou postupujících v prestižní evropské soutěži.
S letním příchodem Američanů Ibrahima Jaabera, Mikea Nardiho a Davida Hawkinse, Belgičana Tomase Van den Spiegela a Ukrajince Oleksije Pečerova zbylo na soupisce už jen šest italských basketbalistů. Tento stav je tu a tam vystaven kritickým hlasům. Změnit to má klubový mládežnický program, velkoryse financovaný právě Armaniho módním koncernem.
Pod heslem "Malí, ale odvážní", které by se ale dalo přeložit také jako "Malí, ale drzí" začínají milánští žáci válcovat konkurenci ve svých věkových kategoriích.
V Itálii je basketbal osmiletých až čtrnáctiletých kluků něco zcela unikátního. Zápasy se hrají v poměrně velkých halách a v Miláně chodí povzbuzovat do hlediště mladší i starší členové akademie. Není výjimečné, že okouknout budoucí hvězdy se zastaví i běžní návštěvníci.
Vedení Armani Junior Programu spolupracuje s lokálním sdružením rodičů Una-Onlus. Vzniká tak vlastně dobrovolnický skautský tým, protože otec či matka malého člena akademie třeba upozorní na talentovaného synova kamaráda a spolužáka.
Za takovou službu samozřejmě není zvykem platit jako skutečnému vyhledavači talentů, zato o nezletilé hráče je skvěle postaráno. A členové prvního týmu mají za povinnost navštěvovat tréninky a diskutovat s mnohem menšími "kolegy" jako rovní s rovnými.
Olimpia má jedenáct žákovských týmů ve výše uvedeném věkovém rozpětí. S trochou nadsázky lze říci, že Armanimu v nich vyrůstá dost budoucích zákazníků, ale také je faktem, že bez peněz tohoto mecenáše by nebylo tak rozvětveného programu.
Letos poprvé navázali Milánští spolupráci i s místním klubem hendikepovaných basketbalistů a právě přes juniorský fond mu posílají peníze, které směrují mladé lidi po úrazu k aktivnímu způsobu života a k psychickém souboji s vlastním postižením.
Mezi vozíčkáři samozřejmě posily A-mužstva nevyrostou, ale vzájemné propojení hráčů všech možných úrovní je pozoruhodné. Není divu, že jedna story ze šesti o Armani Jeans Milano byla v časopisu Superbasket věnována právě mládeži.
Václav Peřina